Pravda, nebo Mýtus? Dvě vizuální tváře, jedno AFO

18. 1. 2019

Další ročník Academia Film Olomouc se nezadržitelně blíží a ve dnech od 23. do 28. dubna spolu s festivalem opět ožije celá Olomouc. Na přelomu roku jsme pro všechny potenciální návštěvníky zveřejnili vizuální identitu, která má v souladu s letošním tématem specifickou podobu. Duální koncept letošního AFO i jeho vizuálu přibližuje následující text.

Loni se v souladu s tématem Oceánů experimentovalo s plakátem ve vodním akváriu, letos stavíme na kontrastu pravdy a Mýtu, který představuje ústřední linii 54. ročníku AFO a je jeho hlavní sekcí. Autorem vizuální identity je již čtvrtým rokem grafik Radim Měsíc, v tandemu s fotografem Ondřejem Hruškou, který tentokrát přišel hned se dvěma kontrastními grafickými koncepty.

„Stejně jako u předešlých let jsme se rozhodli pracovat s médiem plakátu konceptuálním způsobem. Letošním konceptem je moment „strhávání“ či boření mýtů. V podstatě jde o dva formálně odlišné plakáty (červený vs žlutý) nalepené na sebe. Obsah obou je úplně shodný, až na dominantní nápis „pravda?“ na červené verzi a nápis „mýtus“ na žluté. Divák při střetu s plakátem má tak možnost vystačit si s první vrstvou, ale pokud umí kriticky myslet a zná dobře náš festival, tak má šanci první vrstvu strhnout a odhalit další sdělení. Ostře rudý plakát hlásající světu slovo pravda?, které doplňovala náborová varianta našeho klasického sloganu, Listen&Follow, pouze zakrýval druhou, alternativní podobu naší letošní grafiky,“ přibližuje koncept autor vizuální identity Radim Měsíc.

K odhalení všeobecně známého faktu, že pravda je relativní, stačilo jediné – strhnout právě tuto červenou fasádu. Z červené se stává žlutá, z pravdy se vyklube Mýtus a Listen&Follow se změní na dobře známé Watch&Know. Název festivalu, 54. ročník a datum konání festivalu samozřejmě zůstávají. Na stejném principu vytvořil grafický tým také plakáty k ostatním sekcím, které budou další náplní festivalu.

„S tímto principem boření nebo prolínání vrstev/informací chceme pracovat i v dalších výstupech, a udržet tak naše fanoušky neustále ve střehu. Stejně jako je tomu v dnešním světě při získávání informací a rozlišování tohoto co je mýtus a co je pravda. Výrazná až agresivní estetika vizuálu je nejen nepřehlédnutelná, ale hlavně odkazuje k jedné z programových sekcí festivalu – Propagandě. Budujeme tedy kult či mýtus zvaný #AFO54,“ doplňuje Radim Měsíc.

 

VIZUÁLNÍ IDENTITA AFO54