AFO se kvapem blíží, vypukne již za dva měsíce v termínu 23. – 28. dubna. S vedoucí produkce festivalu Nikolou Daškovou jsme si povídali nejen o novinkách, které letošní ročník přinese, ale také o neustálé snaze festival zlepšovat a řešit vzrůstající divácký zájem. „Je pro nás důležité každým rokem oslovovat stále větší množství lidí,“ popisuje vedoucí produkce. Více v následujícím rozhovoru.
Práce ve vedení filmového festivalu je jistě celoroční koloběh. Jak dlouho sis po úspěšném završení minulého ročníku Academia Film Olomouc užívala volna a kdy se začalo s přípravami ročníku následujícího?
Přestože AFO trvá jen jeden týden v dubnu, je třeba se mu věnovat naplno po celý rok. Máme totiž spoustu partnerů a sponzorů, se kterými musíme vše dostatečně dopředu domluvit. Taky musíme po skončení každého ročníku připravit pro každého sponzora závěrečné zprávy. Tento koloběh trvá téměř po celý kalendářní rok. Dostatečně dopředu řešíme všechny dílčí věci na festivalu – od vzhledu festivalového centra, fungování akreditací, počtu sálů, rautů po systémy, guest service a další organizační věci. Zároveň hledáme nové nadšené lidi do našeho štábu a snažíme se vylepšovat a zjednodušovat systém AFO hvězd, rezervací míst i vstupů na hudební program. Nejvíce práce tedy máme s blížícím se festivalem na podzim a na jaře. Odpočívat se snažíme zase v létě, což je pro produkci klidnější období. Já v tomto období ráda vyrážím cestovat. Ale reálně přípravy na další ročník začínají ihned den po skončení toho předchozího, kdy je celý tým plný nápadů na zlepšení. Takže i když se to nezdá, AFO dá zabrat po celý rok, nejen v dubnu.
AFO s pořadovým číslem 54. se rychle blíží. Co je v tuto chvíli, tedy cca 2 měsíce před startem festivalu, ústřední náplní tvé práce coby vedoucí produkce?
Prioritou je pro mě v tuto chvíli hlídání našeho harmonogramu a kompletní zajištění administrace v součinnosti s Univerzitou Palackého, které jsme součástí. V časovém plánu jsme si kromě jiného určili například datum spuštění festivalových akreditací, rozeslání pozvánek významným hostům, ale i uzávěrku programu nebo zajištění obsazení všech pozic ve štábu pro letošní ročník.
Minulý rok AFO z hlediska návštěvnosti opět překonalo samo sebe s více než 7.000 diváky. S jakým číslem počítáte pro letošní rok a do jaké míry může počet návštěvníků v příštích letech ještě růst?
Pro každého organizátora pokračujících kulturních akcí je samozřejmostí snaha o rozšiřování a zkvalitňování zážitku pro návštěvníky. U nás se počet akreditovaných diváků odvíjí od zajištění financí pro další ročník. Pokud máme dost financí na zvětšování sálů, tak do toho jdeme naplno. Chceme vědu komunikovat co nejširšímu publiku a zvětšování prostor je pro nás prioritou. Je pro nás tedy důležité nezaseknout se na nějaké hranici, ale snažit se oslovit každým rokem větší počet lidí. Tak je to i s 54. ročníkem. Díky sedmi tisícům akreditací z minulého AFO můžeme v dubnu očekávat až osm tisíc návštěvníků. Růst o 500 až 1.500 akreditací je pro nás zajímavý a zvládnutelný.
Jak se na případný divácký nárůst připravujete? V posledních letech jsou festivalová místa často do posledního volného sedadla plná, plánujete například rozšířit počet promítacích míst? Pokud ano, o jaká místa půjde?
Rozšiřovat se letos AFO bude! Půjde o sál Reduta Moravské filharmonie na celý festivalový týden s kapacitou 500 míst a sál Mozarteum v Arcidiecézním muzeu s kapacitou 120 míst. Zároveň se budeme snažit návštěvníkům AFO poskytnout alternativu k hlavnímu programu ještě větším rozšířením programu doprovodného. Kromě výstav, večerních hudebních představení a nočních party pokračujeme i s prezentací AFO na Horním náměstí ve spolupráci s KOMA Modular a dětským programem s názvem AFO Junior, na kterém spolupracujeme s Pevností poznání a Divadlem na cucky. Úplnou novinkou bude letos pro návštěvníky prezentace virtuální reality po celou dobu trvání AFO. Kromě zvětšování programu a zvyšování kapacity projekčních míst plánujeme i několik živých přenosů z přednášek na našich sociálních sítích. Další novinkou bude i umístění dvou speciálních geodomů na parkánu ve festivalovém centru – více už neprozradím!
Festival letos divákům nabídne i novou mobilní aplikaci. Proč jste se rozhodli aplikaci měnit a v čem nová překoná tu předchozí?
Kromě zvětšování festivalu je pro nás důležité i zjednodušování orientace diváků ve festivalovém dění. Nová aplikace od firmy Skeleton bude perfektně propojená s naším webem a novým interním festivalovým systémem Eventival. Nám coby organizátorům umožní efektivní komunikaci programových možností a dění na festivalu divákům.
Na jaké další novinky se návštěvníci mohou letos těšit?
Ráda bych upozornila na programový blok Filmy budoucnosti (Science Films of The Future), kde budou mít návštěvníci možnost vidět prezentaci několika rozpracovaných vědecko-populárních snímků. Jde o jedinečnou možnost nahlédnout do světa scénáristů, producentů, režisérů a vědců, kteří se podílejí na pozoruhodných filmech, které na AFO promítáme nebo v budoucnu budeme promítat. Diváky toho letos čeká opravdu spoustu: nové festivalové systémy, rozšiřování festivalových prostor, bohatější doprovodný program, a mnoho dalšího.
Co ty osobně považuješ za největší produkční výzvu a potenciální úspěch letošního ročníku?
Některé produkční výzvy, například zvyšování kapacity sálů nebo dvojjazyčnost festivalu, kterou řešíme kvůli zahraničním divákům i hostům, se ke mně s obměnami vrací každý ročník. Ten 54. ale přináší dvě velmi specifické. První z nich je završení úsilí v oblasti výběru dodavatelů a partnerů tak, abychom zaručili, že AFO bude mít co možná nejmenší negativní vliv na životní prostředí. Jde například o třídění odpadu, nepoužívání škodlivých materiálů jako bavlna nebo plast a zabezpečení kompletně veganského občerstvení pro štáb a hosty. Druhou výzvou je personální stránka festivalové produkce. Už několik ročníků s kolegy intenzivně pracujeme na vytvoření takové struktury vedení festivalu, aby mělo AFO k dispozici ten nejlepší tým. Jde hlavně o nalezení rovnováhy mezi zkušenějšími spolupracovníky, kteří festival sice důvěrně znají, ale často nesídlí v Olomouci, a energickými studenty Univerzity Palackého. Ti jsou sice méně ostřílení festivalovou produkcí, ale často přicházejí se zajímavými nápady a získávají cennou praxi.
A poslední otázka: jak vypadá podle tebe ideální produkční?
Nejlepší produkčního byste neměli na festivalu vidět, protože většinou řeší 20 věcí najednou, kontroluje a běhá rychlostí světla po všech festivalových místech. Pro mě osobně je dále důležité mít drive, chtít věci dělat pořádně, dotahovat je a jít příkladem lidem okolo.
Filmy, přednášky, workshopy, hudba, hosté, fanoušci a hlavně VĚDA. Pracujeme na tom, aby další AFO bylo zase tím nejlepším festivalem v této galaxii! Sledujte náš web a sociální sítě s programovými tipy, abyste nepromeškali nic z klimaxu, kterým není nic menšího než AFO 59!
Umělecké centrum
Univerzity Palackého
Academia Film Olomouc
Univerzitní 225/3
779 00 Olomouc
afo@afo.cz
Přihlásit film
AFOkino
Katalog AFO 2023
O festivalu
O 4science
Kontakty
Copyright © AFO 2000-2023 | web rostanetek.cz | admin
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Analytics" category . |
cookielawinfo-checkbox-functional | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Necessary" category . |
cookielawinfo-checkbox-others | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Others". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Performance". |
PHPSESSID | session | This cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
pll_language | 1 year | The pll _language cookie is used by Polylang to remember the language selected by the user when returning to the website, and also to get the language information when not available in another way. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_gat | 1 minute | This cookie is installed by Google Universal Analytics to restrain request rate and thus limit the collection of data on high traffic sites. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_gat_UA-178128668-1 | 1 minute | A variation of the _gat cookie set by Google Analytics and Google Tag Manager to allow website owners to track visitor behaviour and measure site performance. The pattern element in the name contains the unique identity number of the account or website it relates to. |
_gcl_au | 3 months | Provided by Google Tag Manager to experiment advertisement efficiency of websites using their services. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
tk_lr | 1 year | The tk_lr is a referral cookie set by the JetPack plugin on sites using WooCommerce, which analyzes referrer behaviour for Jetpack. |
tk_or | 5 years | The tk_or is a referral cookie set by the JetPack plugin on sites using WooCommerce, which analyzes referrer behaviour for Jetpack. |
tk_r3d | 3 days | JetPack installs this cookie to collect internal metrics for user activity and in turn improve user experience. |
uid | 2 months | This is a Google UserID cookie that tracks users across various website segments. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 months | This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website. |
fr | 3 months | Facebook sets this cookie to show relevant advertisements to users by tracking user behaviour across the web, on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin. |
NID | 6 months | NID cookie, set by Google, is used for advertising purposes; to limit the number of times the user sees an ad, to mute unwanted ads, and to measure the effectiveness of ads. |
test_cookie | 15 minutes | The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
C | 1 month | No description |
m | 2 years | No description available. |