Music is Science

Music is Science patří každoročně k programovým highlightům festivalu! Zvuk současnosti i budoucnosti, protančené večery a nové hudební objevy z Česka i zahraničí.

Čeká na vás rap, kytary, dekonstruovaný pop, syntezátory i punk. Letos se po čtyřech letech vrací hudební program pod zastřešenou stage na parkán Konviktu. Živé koncerty a následné after parties rozezní festivalové centrum od středy do soboty, v pátek a v sobotu pro vás navíc připravujeme speciální klubové noci v prostorách 15 Minut Music Club a zbrusu novém klubu Underground. Pro více informací sledujte událost na Facebooku!

foto (c) Benjamin Barron and Bror August

Norské duo Cathariny Stoltenberg a Henriette Motzfeldt se na scéně pohybuje od roku 2014. Na AFO58 představí svůj tklivý dekonstruovaný pop vůbec poprvé i českému publiku! Smerz kombinují postupy komorní a klasické hudby s vlivy hip hopu, RnB a zvukem aktuální klubové elektroniky. Nevšední a vybočující styl jejich tvorby uhranul legendární label XL Recordings, pod kterým je dvojice od roku 2016 zapsána. Jejich kariéru lemují dvě EP a kritiky oceňovaný dlouhohrající debut Believer. Za zmínku stojí také spolupráce Smerz s londýnským Tate Modern nebo dlouhodobá rezidence na rádiu NTS.

foto (c) NATAS3000

Lomené beaty, acidové synťáky, pocta taneční hudbě 90. let a hold klubové kultuře. To je francouzské duo Baraka, které se na AFO přijíždí se svým živým setem a debutovým EP. Hawa Sarita (DJka, zpěvačka, básnířka) a Cristofeu (DJ, producent) spojili síly a ovlivněni žánry jako trance či trip-hop berou své posluchačstvo na divokou a hypnotickou jízdu protkanou silným vokálem, tvrdým rytmem i zasněnými zvukovými plochami.

foto (c) Karina Golisová

Bratislavsko-košické duo a výrazné jméno současné alternativní hudební scény Berlin Manson mísí syntezátory s punkem a netancuje, len kýve hlavou. Syrový zvuk, žánrová svoboda a DIY estetika. Patrik Nagy a Adam Dragun se nesnaží zapadnout do jedné jediné škatulky. Post-punkový zvuk hravě doplňují o auto-tune, a analogová syrovost se tak umně mísí s digitálními efekty. Diváctvo se může těšit na fúzi melancholie s ironií, současného zvuku a nostalgického ohlédnutí do osmdesátek. To vše s notnou dávkou energie a pořádně nahlas!

Česko-vietnamský rapper Anki vydal novou desku, kterou představí i olomouckému publiku. No More Drama je osobní výpovědí o vlastní identitě a hledání svého safe space v životě i na současné rapové scéně. Anki se v textech věnuje existenčním otázkám, životě v chudobě na periferii a potřebě spolehnout se sám na sebe a být tu pro své nejbližší. Žádný prázdný flex, pozlátko a falešná image rapového snu. Nejde však o beznadějnou tíseň – už žádné drama, teď už jenom up.

Dvojice Høll & KS z kolektivu Radio Labe přiváží na AFO současnou podobu tuzemské IDM (intelligent dance music). Pestrou paletu zvuků pod jejich rukama tvoří nepřehlédnutelný syntezátorový arzenál. Společná vystoupení umělců Davida Hollase a Marka Janouška jsou postavená na experimentování s hardwarem a nesou motivy hypnotických textur s drnčícími rytmy. Výrazné polymetrické struktury vytvářejí taneční atmosféru plnou neidentifikovatelných zvuků.

Elektronický projekt chalapeño producentů Vasiliose Chaleplise (Phil Lemon) a Patrika Slezáka (Leafur) balancuje na pomezí IDM, breakbeatu a špinavého lo-fi zvuku. Syrové beaty propletené organickými melodiemi a hutnými basy, fúze retro elektroniky a živých nástrojů, glitche plné grainu. Vlny syntezátorů se rozbíjejí o útesy analogových perkusí. Tak zní naživo ostravské duo, které loni na podzim vydalo své debutové LP Endless Iridescence.

Sólový projekt skladatelky filmové hudby a písničkářky Moniky Omerzu Midriakové se vrací na AFO po čtyřech letech. Na rozdíl od minulého koncertu ale přijíždí jako dvojčlenná kapela. Ani v rozšířené sestavě ale projekt Leto s Monikou neztrácí na specifické intimní atmosféře a posluchačstvu nadále bez přehnaných gest a velkých slov předává upřímnou zpověď umělkyně, která se vyrovnává s nástrahami nejen „dospělého života“, ale i osobními ztrátami, prohrami a osamělostí.

foto (c) Peter Stimel

Noise rock v podání brněnského tria sinks je charakterizován energickými koncerty, na kterých notoricky sehranou rytmickou sekci doplňuje minimalistická, ale hlasitá hra na elektrickou kytaru a expresivní zpěv. Kapela, která do dnešního dne vydala tři EP a debutovou eponymní desku, se ve svých syrových i procítěných textech zabývá všudypřítomnými problémy života v pozdním kapitalismu. Nepřehlédnutelným prvkem živých vystoupení sinks je autenticita jejich projevu. Noise is not dead! Kapela přiveze na AFO i střípky z připravovaného alba, které má vyjít na podzim letošního roku.

foto (c) Romana Kovácsová

Vysokoenergetická elektronická aranžmá Toyoty Vangelis jsou prostoupena zranitelným hlasovým projevem, tématy digitální identity, budoucnosti a osamocení ve světě velkých dat. Umělec Václav Peloušek ve svém klubovém písničkářství propojuje syntetický sound design se symbiózou hlasivek a digitálních audio procesů ovládaných vlastním mikrofonním kontrolerem. Jako Toyota Vangelis vystupuje od roku 2018. Na AFO se vrací po více než dvou letech, tentokrát konečně naživo a s čerstvým dlouhohrajícím debutem Výklopný světlomety.

DJs